Δευτέρα 13 Οκτωβρίου 2008

σχολιασμός παραδείγματος 2.

Το συγκεκριμένο παράδειγμα που διαλεξα, πιστευω ηταν ατυχες και αρκετα διαφορετικου περιεχομένου απο αυτού που θα έπρεπε.Παρ'ολα αυτα ομως πιστεύω πως μπορεί, εστω και δύσκολα, να οριστεί και να επεξεργαστεί ως κείμενο ανθρωπολογικής ερευνας με θέμα την λαϊκή κουλτούρα.
Το video τυγχάνει να είναι χιουμοριστικό καθώς προσπαθεί να ελαφρύνει λίγο τη βαριά κουλτούρα της Κίνας και να την φτασει σε ενα επίπεδο διαφορετικό απο αυτό που θα περιμέναμε αν ακούγαμε μόνο το τραγούδι κ καταλαβαίναμε τη γλώσσα.Ενα χιουμοριστικο video μπορεί να ειναι ειναι δειγμα λαϊκης κουλτούρας καθως απευθύνεται σε ενα αρκέτα ευρύ κοινό και στις περισσοτερες κοινωνικές τάξεις καθώς γίνεται εύκολα κατανοητό ακόμα και στα διάφορα ηλικιακά στρώματα.
Το video αναπαριστά ενα ασυνάρτητο πραγμα που το κάνει δυσκολότερο για ανάλυση.Ομως μπορούμε να πουμε οτι χρησιμοποιεί έντονα τον οπτικό και τον γλωσσικό κώδικα.Το ντύσιμο των συμμετεχόντων είναι δείγμα λαϊκής κουλτούρας καθώς φορούν το παραδοσιακό κινεζικο ένδυμα το οποίο είναι το κιμονό,ασχέτως αν με τον τρόπο που χρησιμοποιείται στο video μεταδίδει ακόμη περισσότερο το γέλιο.Τα χρώματα που χρησιμοποιούνται μπορει να μην διακρίνονται αρκετά καλά αλλα παρατηρείται το γεγονος οτι είναι αρκετά έντονα και ανακατεμένα για να εκφράσουν πιο ενεργά την ψυχεδελική αποψη της εικόνας.Ακόμη χρησιμοποιείται ο ηχος ως κώδικας αναπαράστασης καθώς σε ολη την εκταση ακούγεται το παραδοσιακό κινέζικο τραγούδι που, άλλωστε, ειναι κ το πιο συμαντικό στοιχείο στην παραγωγή του συγκεκριμένου κειμένου.Τέλος η γραφή ως κώδικας χρησιμοποιείται σε ολοκληρο το video για να μπορέσουμε να κατανοήσουμε το χιουμοριστικό μερος του, καθώς ειναι κ αυτο ενα απο τα συμαντικότερα μεσα για αυτό το σκοπο.Οι υπότιτλοι που χρησιμοποιούνται αλλάζουν τελείως το νόημα του τραγουδιού.Αυτος είναι ο βασικός σκοπός του γραφικου κώδικα.
Το κύριο γεγονος όμως που κάνει το δείγμα που διάλεξα αντικείμενο λαϊκής κουλτούρας ειναι οτι η τέχνη της αναπαράστασης που χρησιμοποιείται, σύμφωνα με τους κώδικες αναπαράστασης ,επαναπροσδιορίζει σε διαφορετικό πλαίσιο το θέαμα. Η αναπαράσταση κατέχει κυρίαρχο ρόλο στην παραγωγή νοήματος.
Η εμπρόθετη θεωρία εφαρμόζεται σε ολόκληρο το ερευνητικό κείμενο. Αυτό σημαίνει πως το προϊόν απεικονίζει την πρόθεση και την ψυχολογία του δημιουργού καθώς η χιουμοριστική διάθεσή του προβάλλει τις σκέψεις του και τη διάθεσή του. Έτσι, άντικατοπτρίζεται η υποκειμενικότητα του. Ακόμη, άποψή μου είναι πως και η κονστρουκτιβιστική θεωρία εφαρμόζεται αφού οι συντελεστές δημιουργούν μία δική τους διάσταση εντελώς διαφορετική από τον εξωτερικό κόσμο. Η υποκειμενική αυτή αντίληψη ενσωματώνει το κοινό και καταργεί όλες τις εξωτερικές συνθήκες που συνάδουν με την πραγματικότητα.

1 σχόλιο:

Έλενα Σιδέρη είπε...

Αφού το κατανοείς ότι ήταν λάθος επιλογή καλώς.Το λα΄θος όμως δεν ήταν όιτ το επέλεξες ως
'ως κείμενο ανθρωπολογικής ερευνας με θέμα την λαϊκή κουλτούρα' αυτό θα μπορούσε να γίνει. Αλλά ως δέιγμα 'λαικού' στα ΕΛΛΗΝΙΚΑμμε. Σε καμια περίπτωση.

Επίσης αυτό που λες ότι
'Το video τυγχάνει να είναι χιουμοριστικό καθώς προσπαθεί να ελαφρύνει λίγο τη βαριά κουλτούρα της Κίνας ' δεν ισχύει η 'κουλτούρα της κίνας'΄για ποια ακριβώς πτυχή μιλάς. Οι Κινέζει φημίζοντια για το χιούμορ τους το λαικό θέατρο το ποτό το τζόγο δεν είανι μόνο η Κίνα της ολυμπια΄δα. Αλλά και αυτό είανι θέμα αναπαράστασης.

Τέλος η θεωρίες αναπαράστασης δεν υπάρχουν έτσι, δεν είοναι εγγενεις σε ένα κείμενο αλλά τις εφαρμόζεις εσύ. ΕΠίσης δε μου σχολίασες/αξιολόγησες καθόλου τις μεθόδους που χρησιμοποίησες αν και μιλάς για 'κείμενο'. Αυτή ήτνα η άσκηση της εβδομάδας.